torstai 29. tammikuuta 2009

Postikortteja


Olen saanut Babyltä ja kaksi postikorttia.
Ensimmäinen (eli vasemmanpuoleinen) saapui jouluna. Sen takana on käsin kirjoitettu viesti, joka sanoo "Merry Christmas and Happy New Year. Thank you for supportin us! :)". Olin kovin imarreltu, etenkin koska viesti oli käsin kirjoitettu, mikä tarkoittaa sitä, että kortteja ei oltu lähetetty ihan kaikille. Tunsin olevani erityinen lumihiutale, ja Babyn kultaisella listalla.
Toissapäivänä sain uuden kortin. Tällä kertaa kuvallisen ja tekstittömän. Tekstittömän siinä mielessä, että siihen ei oltu kirjoitettu mitään käsin, vaan sen kääntöpuoli on täynnä japania, ja siinä mainostetaan talvialennusmyyntiä. Sain kortin myöhässä, eli missasin alennusmyynnit. Olen kuitenkin selvästi jollakin virallisella postituslistalla, ja
sentään osoitteeni oli kirjoitettu käsin. Taidan olla ihan virallisesti vakioasiakas!
Toinen asia mikä minua mietityttää on se, josko Babyllä todella on jokin "kultainen lista". Sivuilla sanotaan, että juuri nyt Babyllä on kiireitä, ja viesteihin vastaamiseen voi mennä muutamia päiviä. Yleensä tämä ilmoitus on tarkoittanut mahdollista viikon viivästymistä. Minä kuitenkin sain maksettua tilaukseni 24 tunnin sisään. Erityisyiskohtelua? Vai olenko minä ainoa joka pitää saamistaan eduista meteliä? Muutkin saavat kortteja, mutta se onkin niin arkista, ettei asiasta kannata mainita?
"Asiastahan en mitään tiedä, mutta olen sitä mieltä että..." Niin. Mikäli minä olen oikein ymmärtänyt, brändeillä on suosikkiasiakkaansa. Ainakin Angelic Prettyltä saa parempaa palvelua ja joskus jopa "SOLD OUT" -tavaroita, jos on rikas ja aktiivinen asiakas. Baby ei ole maineeltaan yhtä "exclusive", mutta Japanissa tiettyjen asiakkaiden suosiminen on yleistä. Tarkoittaako tämä sitä että tuhansien eurojen ostokseni on vihdoinkin palkittu paremmalla palvelulla ja postikorteilla? Elämälläni on tarkoitus!
Olin niin iloinen kortista, että tein Babylle (tullirajan alittavan) tilauksen. Systeemi toimii.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

http://community.livejournal.com/egl/12925921.html#cutid1 :O Tuossa on joku henkilö joka on tilannut Babyltä vain kaksi kertaa ja silti saanut postikortin... Itse en ole kyllä saanut ikinä D:

Anonyymi kirjoitti...

http://community.livejournal.com/egl_comm_sales/5008460.html

Noi tuolla pitää niitä aika arvokkaina, tyypeillä on niitä kehystettyinä ja ne huutokauppaa niitä keskenään..

Mikäli ymmärsin oikein.

Anonyymi kirjoitti...

Erityiskohtelu - tai edes se tunne että saa erityiskohtelua - on muhahtava asia! 8D

Tästä tuli mieleen lisätä, että esimerkiksi Jesus Diamante, joka ei siis virallisesti shippaa ulkomaille, ottaa kuitenkin ulkomaisia tilauksia vastaan, mikäli on aiemmin ostanut jotain ihan paikan päältä kaupasta. Myyjillä on ilmeisen pitkä muisti, ja jos he muistavat sinut, ni tilaukset on tervetulleita :D ...
Et sellasta special treatmentia siellä o/.